Nödvändighet av sökmotoroptimering

Nödvändighet av sökmotoroptimering Sökmotoroptimering har utvecklats under åren. I goda gamla dagar anpassades parametrar på sidan, som metataggar, rubriker, alt-taggar, sökordsschov och ankare som används för att hämta bra resultat. Detta är mindre troligt idag eftersom teknikerna är enkla att genomföra. Som ett resultat finns det ingen brist på optimerade webbplatser. Var det som det är, för nya webbplatser är det alltid en bra idé att börja göra allt innan du utforskar andra vägar. I den här artikeln kommer jag att titta på varför sökmotoroptimering är nödvändig, och fortsätter att lösa grundläggande problem i det här spelet innan du rör på åldrande faktor som jag tror är hörnstenen för framgång på webben. Varför sökmotoroptimering? När du letar efter information om ett ämne på webben frågar du vanligtvis din favorit sökmotor för söktermer som är relevanta för ditt ämne. Sökmotorn på sin sida visar en lista över webbsidor som den tycker är nära relaterade till din sökterm. De webbsidor som visas ovanpå anses vara viktigare än de som visas successivt nedan. Frågan uppstår om hur sökmotorer måste veta vilka sidor som är viktigare för sökfrågan. Här går du in i riken för sökmotoroptimering . För all din noggranna ansträngning, om din webbsida inte anses vara viktig av sökmotorer, kommer du att förbli oupptäckt för alltid. Kom ihåg att sökmotorer inte är människor. De är maskiner. Det är därför som du behöver låta din webbsida prata med dem för att uppnå topprankning. Det mentala blocket - behöver jag det? Om sökmotoroptimering är viktig, varför är det att många webbplatsägare fortfarande inte känner något behov av det? Man kan säga att de är naiva, så de är. Jag har stött på många av dem som starkt känner att efter att en webbplats har lanserats behöver inget mer göras. Det finns en uppfattning om att när en webbplats finns där i världsomspännande webben, är den bunden att vara "känd" snart. Känd för vem? "Varför, Google kommer att känna mig" är en vanlig avståelse. Det är bara mycket senare att man upptäcker att ingen, inte ens Google känner till sin webbplats. För att vara sant är Googles kännedom om din webbplats inte en stor sak. Bara ha en redan indexerad webbplats peka en länk till din huvudsida. Google kommer snart att ta reda på din huvudsida och därifrån dina andra sidor också. Det här är precis hur Google indexerar miljarder nya webbsidor varje dag. På sidan, anta att din webbsida har en trevlig beskrivning av vandring i Himalaya. Du har lämnat bra information och bilder om ämnet på sidan. Men om jag ska söka efter termen "vandring i Himalaya" i Google, får jag se din webbsida i de första 20 eller 30 resultaten? Kanske inte. Eftersom din webbplats är indexerad av Google, vet den fortfarande inte att din webbsida om "vandring i Himalaya" är tillräckligt viktig för att vara listad hög för termen. På för att optimera webbinnehåll Om du verkligen behöver optimera ditt webbinnehåll, hur går du vidare? Som nämnts i början är sökmotoroptimering en övning av att klä upp din webbsida baserat på en vald uppsättning sökordsfraser. Detta ska göras på ett sådant sätt att innehållet vädjar till mänskliga besökare så mycket som det gör mot sökrobotar. I en tidigare artikel [http://www.prioriti.in/blogs/?p=48] har jag behandlat hur man ska inkludera sökordsfraser för att skriva ett optimerat innehåll. För att vara säker, andra än optimering behöver du också kvalitativa inkommande länkar. Men det är en annan historia.

Comments

Popular posts from this blog

Hur SEO hjälper till att generera affärer för hotell

Så här hittar du det bästa digitala marknadsföringsbyrån

Webbagentur: Hur man anställer ett långsiktigt affärspartnerskap